ȘI DACĂ ... SUNTEM EXACT ATÂT DE FERICITI PE CÂT VREM?!

WBCând ne gândim la fericire, unora ne vine în minte o stare personală, dar pe care o putem trăi numai sub anumite condiții: succes în dragoste, profesie, familie, abundență.

Ca și cum fericirea se evaluează după înălțime, greutate, cantitate, brand edt. Ea nu mai este o stare personală interioară, care ne apaține, ci rezultatul trecător al unei situații exterioare, care depinde de atât de mulți factori pe care nu îi putem controla, încât devine aproape imposibilă. Și uite așa, starea mea de bine, de fericire, nu mai este o stare personală, ci una conjuncturală, un bun care se poate vinde sau cumpăra.

Atunci când spun: “imi doresc să găsesc fericirea”, hotărăsc (inconștient) că: “Nu am găsit-o” și așa că nu pot să fiu decât nefericit.

Atunci când condiționăm fericirea de oameni sau lucruri din afara noastră, precum: “voi fi fericit cand…(am sa-mi cumpar o casa, copiii mei vor creste, voi promova, voi ajunge la pensie, voi lua examenul etc.), ne planificam atent nefericirea pe termen lung, pentru ca aceste scopuri, o data realizate, vor fi urmate de, din ce in ce mai provocatoare.

MESAJUL DIN STICLĂ

Mesajul din sticlaÎți propun un exercițiu de meditație ghidată care poate fi util atunci când ai nevoie să te liniștești, să îți oferi o încurajare sau un îndemn, când ai nevoie de o vorbă bună sau de claritate în luarea unei decizii.

Este de preferat să ți-o citească cineva care te poate ghida urmărindu-ți reacțiile nonverbale, folosindu-se de semnele de punctuație. Funcționează și dacă te înregistrezi în timp ce ți-o citești cu răbdare și urmezi indicațiile etapă cu etapă.

De asemenea, dacă ai un pic de experiență în meditația ghidată, o poți folosi ca model pentru o meditație personalizată.

Fă acest exercițiu într-un loc și într-un interval de timp în care să nu fii întrerupt și gândește-te la ceea ce îți dorești. De ce ai nevoie acum? Ce îți dorești să faci tu pentru tine? De exemplu: Îmi doresc să iau examenul sau Îmi doresc să mă prezint bine mâine la interviu.

CUI I-E FRICĂ DE STRESS

prezentViața modernă abundă în „factori stresori”: termene-limită, modificări rapide și frecvente ale mediului în care de ne desfășurăm activitatea, stimuli rapizi și variați care ne solicită atenția, întreruperi repetate, schimbări abrupte ale priorităților, peste care se suprapun evenimente majore ale vieții (pozitive sau negative).

Sin punct de vedere biologic și psihic suntem echipați cu suficente resurse pentru a le face față prin construirea unei strategii proprii.

Dar dacă strategia pe care ne-am construit-o nu ne mai ajută să ne relaxăm, să ne încărcăm bateriile și să ieșim din starea de alertă?